Retourneren
Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met de bestelling die je hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Bij Fitgreat streven we naar 100% klanttevredenheid. Als je problemen hebt met de bestelling neem dan contact met ons op via info@fitgreat.nl of via het contactpagina van de website.
Lees ons beleid zorgvuldig door om retourproblemen en onnodige kosten te voorkomen.
BESCHADIGDE OF VERKEERDE PRODUCTEN
In het geval van een beschadigd product of wanneer een ander product is geleverd dan je hebt besteld, neem contact op met onze klantenservice voor verdere instructies. De retourkosten zijn voor ons wanneer een beschadigd of verkeerd product aan jou is geleverd.
SMARTWATCH RETOURNEREN
Smartwatches zijn producten die bij uitstek bestemd zijn voor persoonlijk gebruik met hygiënische aspecten. Denk aan blootstelling aan lichaamsdelen, zweet, bacteriën, enzovoort. Aan het gebruik van smartwatches zijn dus hygiënische of gezondheidsrisico’s verbonden. Precies om die reden worden onze smartwatches verzonden in een verzegeld doosje. Daarom zijn onze smartwatches in de regel ook uitgesloten van het herroepingsrecht eenmaal deze verzegeling verbroken is (Art. 230p, f, 3 Burgerlijk Wetboek - levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken). Wel gelden er altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld voor smartwatches die nog in de verpakking zitten en waarvan de verzegeling van het doosje niet verbroken is. Deze situaties moeten wij altijd individueel kunnen beoordelen. Daarom is het belangrijk dat u een retouraanvraag altijd voorafgaandelijk bij ons aanmeldt via info@fitgreat.nl met vermelding van uw ordernummer. Wij kunnen u dan om een foto vragen om de huidige staat van de smartwatch te beoordelen.
PRODUCTGEBRUIK
Tijdens de proefperiode mag je de smartwatch inspecteren en uitproberen om de aard, specificaties en het functioneren van het product vast te stellen zoals je dat in een winkel zou doen. Jij bent aansprakelijk voor waardeverlies van geretourneerde producten voor zover dergelijk waardeverlies het gevolg is van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, specificaties en werking van de goederen vast te stellen. In dat geval zullen we het bedrag dat overeenkomt met de devaluatie van het product in mindering brengen op het aankoopbedrag dat aan jou zal worden terugbetaald. Om ervoor te zorgen dat we jouw product veilig en compleet ontvangen, vragen we je waar mogelijk om het in de originele staat en verpakking te retourneren. Dit helpt ons ook om je retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Omdat smartwatches producten zijn voor strikt persoonlijk gebruik met hygiënische aspecten, is het onmogelijk voor ons om gebruikte smartwatches door te verkopen. Zeker in tijden van corona willen klanten natuurlijk geen geretourneerde, gebruikte smartwatches ontvangen.
RETOURTERMIJN
Je kunt een product binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren wanneer aan bovenvermelde voorwaarden voldaan is. Vermijd in elk geval waardeverlies waardoor wij de smartwatch zelf niet meer zouden kunnen doorverkopen. Het aankoopbedrag zal zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroepping terugbetaald worden. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
RETOURKOSTEN
Wie de retourkosten draagt, hangt af van de staat waarin het pakje wordt geretourneerd:
- De plastic verzegeling van het doosje is niet verbroken of verwijderd: Wij nemen de retourkosten op ons. Vraag bij ons via info@fitgreat.nl of via het contactpagina van de website een gratis retourlabel aan. Gratis retourneren geld alleen voor klanten in Nederland en België. Als u kiest voor een duurder methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Fitgreat de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
- De plastic verzegeling van het doosje is verbroken en/of het doosje is geopend: De retourkosten zijn altijd voor de klant. Meld de retour aan via info@fitgreat.nl of via het contactpagina van de website.
Omdat wij niet verantwoordelijk zijn voor retourzendingen die verloren gaan, raden wij aan om je retourzending te verzenden met een tracking-optie. Het risico van de retourzending berust bij de klant..
RETOURPROCES
Retourzendingen moeten altijd vooraf bij ons aangemeld worden via info@fitgreat.nl of via het contactformulier. Wij moeten immers in staat zijn om belangrijke klantgegevens te controleren, alsook de huidige staat van de smartwatch. Indien aan de retourvoorwaarden voldaan is, krijgt u van ons een retourformulier.
Maak verplicht gebruik van het retourformulier met vermelding van de volgende gegevens:
- Naam en voornaam
- Adres
- Ordernummer
- Besteldatum
- Datum ontvangst
Indien je besluit het artikel te retourneren dient het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan Fitgreat geretourneerd te worden. Kies altijd voor een retourzending met tracking. Fitgreat behoudt zich het recht voor om niet vooraf aangemelde retourzendingen en/of retourzendingen zonder retourformulier te weigeren.
CONTACT
Je moet de retour bij ons aanmelden via e-mail op info@fitgreat.nl of via het contactpagina van de website. Het Fitgreat-team werkt zeven dagen per week, 24 uur per dag. Wij garanderen altijd een reactie binnen 24 uur en helpen u graag verder!
GARANTIE & REPARATIES
Het garantiebeleid van Fitgreat is automatisch van kracht bij aankoop van een product van Fitgreat. Fitgreat verstrekt 1 of 2 garantie op haar producten. Dit hangt van de type smartwatch. De garanties verzekeren dat de producten voldoen aan de normen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en duurzaamheid.
De garanties zijn niet van toepassing in geval van:
• Diefstal of verlies;
• Opzettelijk toegebrachte schade;
• Schade als gevolg van onjuist gebruik, zoals krassen, stoten of vallen;
• Normale slijtage of veroudering van gebruikte materialen; of
• Schade als gevolg van verwaarlozing.
De garantie op een horloge is van toepassing op het uurwerk en niet op andere onderdelen zoals het glas of bandje. Zichtbare slijtage door gebruik moet worden beschouwd als een normaal gevolg van gebruik. De effecten van transpireren op het bandje verschillen per persoon vanwege de zuurgraad verschillen.